Top film desaťročia skončil a ja mám strechu nad hlavou...

02.07.2008 20:53

 

Málokto si vie predstaviť radosť z konca filmu desaťročia – teda pozorovanie práce remeselníkov na našej streche. Konečne môžem povedať hotovo a nám sa čiernie matne nová strecha. Je to skutočne nádhera. Chodím obdivovať každú chvíľu a z každej strany. Dlho som čakala a predsa sa dočkala. Síce mi bolo sľubované, že za tri týždne bude strecha hotová, ale to akurát vo filme. V tom našom filme to trvalo viac než šesť týždňov. Takže, keď vám remeselníci budú tvrdiť, že to bude trvať toľko a toľko, vy si dané číslo vynásobte  dvomi a prirátajte nejaký zvyšok a možno sa trafíte v odhadovanom čase.

   

Posledný týždeň sa tí remeselníci neuveriteľne flákali a mali neuveriteľné dôvody. Jazyk som držala na uzde ako som len vládala. Ticho som robila kávu a umývala šálky. Nasilu som sa usmievala a prikyvovala na čo sa len dalo. Ale vďaka, prišlo ocenenie. Už nemusím ráno čakať, že sa mi horda maníkov bude potulovať po dvore a na dome. Konečne si užívam chvíle ticha.

 

Rekonštrukcia nášho domu môže pokračovať ďalej. Nová fasáda a potom vnútorné miestnosti. Najviac sa teším, až sa bude upravovať okolie domu. Potom už pridám aj nejaké zábery. Zatiaľ to tu máme ako na stavenisku a nie v anglickom štýle ako si predstavujem – čierna strecha, tehlový obklad, zelená trávička a všadeprítomné skalky. Aj jazierko sa mi sem zmestí a riadne veľké. No čo s takým takmer dvadsať árovým pozemkom. Som hotová sedláčka na dedine. Ja, odjakživa mestské stvorenie. Ale toto je úplne iný život a ja si ho vychutnávam v plnej kráse. Ešte, že ten Môj niečo stihol zabudovať. Mali sme aj pár jahôdok. A uhorky začíname zavárať. Ja viem, že niekomu to príde samozrejmé. Ale my čo sme len na činžiaku vylihovali, my sa na to pozeráme inak. Vlastná úroda je veru veľmi vážená. Už aj prvú polievku som robila z vlastnej zeleniny. Bola fantastická. A zemiaky ani nebolo treba čistiť, stačilo umyť vodou, dobre vyšúchať a boli očistené. Teším sa až si ich takto upečiem.

 

Budúci rok už budem totálna sedláčka. Viac zeleniny nasadím a hlavne viac zemiakov. Inak zemiaky sa u nás nazývajú rôzne. Snáď žiadne slovo nemá toľko premien ako toto. Ale mne sa najviac páči ako ich nazývajú Záhoráci a to erteple. A aj keď nie som Záhoráčka, požívam slovo erteple. A najradšej ich mám pečené. Ale správne pečené a nie pripečené. Taká ertepla je dobrá aj keď sa zabalí do alobalu a upečie v pahrebe. Natrie sa maslom chutí skvelo.

 

To mi pripomenulo, že onedlho mám prvé výročie, čo som bola so svojou láskou prvý raz celú noc a celý deň. Tak som sa veľmi tešila na ten okamžik, až sa ráno vedľa neho zobudím. Krásne spomienky na chatu. Tento víkend si ich ideme pripomenúť. A čo sa mi najviac páčilo? Člnkovanie. Nie je nad to, keď chlap vesluje a žena len tak sedí a vezie sa.  M... milujem ťa.

 

Takže teraz ma čakajú chvíle oddychu a potom opäť do práce. Tvrdá rekonštrukcia domčeka a verte je to drina, ale taká zmysluplná.

Top film desaťročia skončil a ja mám strechu nad hlavou...

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Vyhľadávanie

Image and video
hosting by TinyPic

 

 Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

TOPlist

NAJ.sk