MôJ NAJVäČŠÍ NEPRIATEĽ

22.04.2010 01:45

 

Mám nepriateľa a nepriateľku. Ale najprv o nepriateľovi, i keď tá mrcha je ešte horšia.

 

Môj najväčší nepriateľ je falošný podvodník (Ružičková by povedala unterwasserman) a hrá so mnou zákernú hru. Raz akože stojí na mojej strane, tvári sa, že mi pomáha, že ma lieči, ale opak je pravdou, hrá proti mne.

Schiller o nepriateľovi píše: Drahý mi je priateľ, nepriateľ však potrebný. Priateľ mi ukáže, čo robiť môžem, nepriateľ, čo mám robiť.

Toto je to. Potrebujem svojho nepriateľa. Má značný sociálny význam, ekonomickú a osobnú hodnotu. Som naň odkázaná, preto si robí, čo chce, ako chce a kedy chce.

Hnevá ma, že moji priatelia sa s ním veselo bavia. Ani duch radosti od Františka s Assisi mi nepomôže proti jeho úskokom a intrigám.

Vraj je múdre sa od nepriateľa učiť. Snažím sa, ale nie som na to dosť silná.

Bonaparte radí ako vyzrieť na nepriateľa: Nikdy nevyrušuj svojho nepriateľa, keď sa dopúšťa chyby. Čakám, že urobí nejakú chybu. Sliedim za ním, ale nič. Je dokonalý.

A ešte je aj úlisný. Najprv mi dáva a ja hlúpa beriem, potom mi všetko vezme. Bohužiaľ, on zavelí a ja sa musím podriadiť.

Vraj sa dá nepriateľovi vyhnúť. Ale tomu môjmu sa nedá. Stále je so mnou a prenasleduje ma. Priznám sa, že už som pomýšľala aj na to najhoršie. Áno. Chcela som ho zabiť. Ale on začal zabíjať mňa. Ranil ma a stále ma zraňuje.

Ten môj nepriateľ je fundamentálnou kvantitou. Je nepriestorovým lineárnym kontinuom, v ktorom sa udalosti dejú v zjavne nenávratnom poradí. A všetci ho poznáte. Volá sa č a s. Tá prostá základná fyzikálna veličina.

Raz ide rýchlo a ja nestihnem vlak.

Raz ide pomaly a ja neviem, čo robiť, keď čakám na vlak.

Raz ho mám málo a ráno sa naháňam, aby som stihla vlak.

Raz ho mám veľa a idem sa vo vlaku unudiť k smrti.

 

MôJ NAJVäČŠÍ NEPRIATEĽ

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Vyhľadávanie

Image and video
hosting by TinyPic

 

 Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

TOPlist

NAJ.sk