Konečná štácia pre mňa

02.05.2009 14:14

 

Nikdy som nevlastnila ani piaď zeme, ak nepočítam nejaké tie stotiny pod haldou betónu v slovenskom Ríme.

 

Ale toť nedávno som sa stala vlastníčkou poriadneho piaďu 16 metrov širokého a 125 metrov dlhého s prevýšením snáď 45%.

 

Celkom dole od cesty sa krčí maličký domček a potom sa ten veľký piaď zeme tiahne hore k oblohe.

 

Mám s ním veľké plány - hojne zelene, voda v jazierku a kamene. Drevený altán, klenbová pivnica v zemi a studňa sú už v jeho strede. No on si pokračuje k nebu a čím ďalej tým strmšie.

 

Pár ovocných stromov v strede svahu a potom už len ihličie, milujem borovice. Na samom konci, môjho piaďu zeme, na najvyššie položenom mieste môjho kopca, vidno celú dedinu a aj ďalej za ňu, krásny výhľad na svet, tam bude okrem mojich borovíc aj lavička, ale nie obyčajná.


Jednoduchá konštrukcia z dvoch stĺpikov betónu, odliatych v minidórskom štýle a dve dosky, jedna na sedenie, druhá na opretie.

 

Presne vycentrovaná zľava jej kraja od východu k západu.

 

Žiaden nápis, nijaké meno pre lavičku aj keď bude mojim náhrobným kameňom.

 

Hlboko pod tou lavičkou bude zo mňa popol.

 

A nad mojim spopolneným bytím bude rásť lesná tráva a borovice.

 

A tá lavička, o ktorej píšem, tá bude mojou samotou, tichým spoločenstvom, ktoré chcem poskytnúť pre mojich najbližších, pre moje potomstvo.

 

Takéto duchovné útočisko chcem im prenechať.

 

Nech vidia v inom čase, sediac na tej lavičke to, čo vidím ja dnes.

 


Konečná štácia pre mňa

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Vyhľadávanie

Image and video
hosting by TinyPic

 

 Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

TOPlist

NAJ.sk