Jaro Filip - človek hromadného výskytu

22.06.2009 14:05

píše Mikas:

Požičal som si názov tejto spomienky na tohto nevšedného človeka od Mariána Jaslovského, on tak nazval svoju knihu.

Dnes by Jaro Filip oslávil šesťdesiatku. Nedá mi nespomenúť si na neho, aj keď som ho bohužiaľ osobne nepoznal.

Prvý krát som ho zaregistroval v skupine Burčiak na albume Deža Ursinyho Modrý vrch (1981), ktorý je jedným z najdôležitejších albumov slovenskej populárnej hudby a ktorý mi „otvoril oči“ a stal sa začiatkom mojej osobnej „Dežománie“, neskôr ako herca, skladateľa a výborného muzikanta v 80-tych rokoch v Trnavskom divadle (vtedy ešte Divadlo pre deti a mládež).

Spomínať jeho veľké skladby ako Čerešne, Bolo nás jedenásť, Do batôžka (tu je len výber tých, ktoré ma nejakým spôsobom oslovili) je asi zbytočné.

Málokto asi vie, že Jaro Filip bol zanieteným užívateľom internetu a jeho nick (neviem či sa to vtedy tak nazývalo) pilif, stále lieta v našom virtuálnom priestore. Prikladám text jeho asi najznámejšej piesne Cez okno, ktorá vznikla na objednávku jednej soft. firmy (asi je jasné ktorej)

 


Na celý svet sa dívam cez okno
lebo všade dobre doma najlepšie
Na celý svet zabúdam cez okno
po ruskej vodke ho mám najväčšie

Chicago Paríž, Dilí Róma
Cez okno vidím a sedím doma
Chicago Paríž, Dilí Róma
Cez okno vidím a sedím doma

R: Cez okno si môžme tykať
cez okno sa môžme stýkať
cez okno vyletí dýka
cez okno zastrelím býka
cez okno sa krásne hýka
cez okno urazím strýka
cez okno budeme pykať
cez okno skúšame dýchať

Na celý svet sa dívam cez okno
doma je najlepšie a všade je dobre
Celý svet zabúdam cez okno
každý to okno odo mňa žobre

Čechov, Maďarov a svet dindov
pozorne sledujem cez svoj Window

R: Cez okno si môžme tykať
cez okno sa môžme stýkať
cez okno vyletí dýka
cez okno zastrelím býka

cez okno sa krásne hýka
cez okno urazím strýka
cez okno budeme pykať
cez okno mi môžeš vieš čo ..

 

 

 

Jaro Filip nás opustil 11. júla 2000 na následky rozsiahleho infarktu srdcového svalu.

Jaro Filip - človek hromadného výskytu

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Vyhľadávanie

Image and video
hosting by TinyPic

 

 Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

TOPlist

NAJ.sk